Cara Hunter, a thrillerek koronázatlan királynője*

* én simán megkoronáznám. 

"Egyszavas" értékelés: Olvasd el! 

Cara Hunterrel sokáig kerülgettük egymást, de végül aztán én maradtam alul.

2018-ban szereztem be az első könyvemet tőle, a szépemlékű Book a Sloth Club utolsó könyves dobozából. Ez az Adam Fawley sorozat első kötete, az Egy közeli ismerős volt. 

basc.jpg

Bő két évet pihent a polcon a könyv, hogy miért, azt mindjárt ki is fejtem.
Nagy örömmel bontottam ki a dobozt - hiába, ez a BaSC tudta, mitől döglik a légy - végigörömködve minden apró kis meglepetést, a végére hagyva a könyvet. Kézbe vettem, megfordítottam, és elkezdtem olvasni az ismertetőt: 
"A nyolcéves kislány, Daisy Mason eltűnik egy egyszerű családi vacsoráról. A csendes kertvárosban senki nem látott semmit – legalábbis ezt mondja mindenki." ...majd pedig ránéztem a külön bejáratú nyolcéves kislányomra, összeszorult a torkom, és a könyvet azzal a lendülettel eltettem a polcra.

Aztán amikor már jócskán benne voltunk a férjemmel a közös könyves ámokfutásunkban, és tanakodtunk, mi legyen a következő olvasmányunk, a kezünkbe akadt ez a könyv.
Bevallom, én magamtól inkább a lélektani regények felé húznék, viszont szeretem a krimiket is, így úgy éreztem, nem számít ez olyan nagy kompromisszumnak. 

De még mennyire, hogy nem számít kompromisszumnak. Olyannyira nem, hogy mára Cara Hunter szinte családtagnak számít nálunk. Szó szót követett, könyv könyvet, mígnem azon kaptuk magunkat, hogy elolvastuk mind a négy, jelen pillanatban elérhető könyvét. Azóta aztán egymás vállán sírunk, és várjuk, mikor jön a folytatás.
(Amint az írónő instagram oldaláról kiderült, már úton a következő regény, mely a The Whole Truth címet kapta a keresztségben, és nagyon remélem, hogy hamarosan magyar nyelven is a kezünkben tarthatjuk.)

A történeteket a címadó-főszereplő, Adam Fawley detektívőrmester elmondásában olvashatjuk. Érdekesség, de bevallom, engem inkább megzavart, hogy az írónő a történetet alátámasztandó, helyenként megszakította az elbeszélést különböző cikkek, naplóbejegyzések, twitter hozzászólások beszúrásával. Cara Hunter stílusa nagyon olvasmányos, szépen ébren tartja a figyelmet, és a végén általában olyan csavarral ajándékozza meg az olvasót, amitől aztán az napokig nem tér magához.
A karakterei szépen kidolgozottak, néhányan talán negatívumként hoznák fel, hogy viszonylag sokat láttat a nyomozócsoport tagjainak magánéletéből, számomra azonban ettől csak még szerethetőbbé (vagy épp nem...), élőbbé válnak a figurák. 

Ennyit az átfogó "értékelésről", a következő posztokban külön-külön is visszatérek a négy könyvre.

A sorozatnak ezidáig négy kötete jelent meg a 21. Század Kiadó gondozásában, ahol akár csomagként is megrendelheted a négy könyvet együtt. 

hunter_konyvcsomag_1080x1080.jpg

A kép forrása: https://21.szazadkiado.hu/

Az Adam Fawley sorozat eddig megjelent kötetei:

Egy közeli ismerős

Sötétben

Nincs kiút

Féktelen harag

A bejegyzés trackback címe:

https://prezliblog.blog.hu/api/trackback/id/tr2916436992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Prézli blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása